Yemek Sorunsalı :-(

Yağız 6. ayına geldiğinde yemek serüvenimiz başladı. İlk aylar ne kadar rahatmışım o zaman anladım 😦 Önce elma püresiyle başladık ama sevmedi bizimki. Ardından sebze püresi denedik. Onu severek yedi. Ama sıra yoğurda gelince açmadı bile ağzını. Günlerce yoğurt mayaladım belki bir kaşık verebilirim diye. Sonra doktorumuza göstermek için yedirdiklerimi yazmaya başladım. Daha önce Portakal Ağacı’nda  gördüğüm gibi bir excel tablosu hazırlamaya karar verdim. Buraya eklemek için tabloyu word’a aktarmak zorunda kaldım. YAĞIZ YEMEK LİSTESİ ilgilenenler için bir tık ötede 🙂 En sevdiği pancarla yapılan sebze püreleriydi ama genelde kış sebzelerinin hepsini severek yedi.

Doktor ilk kontrolde yediklerini çok beğendi. Sonra bu tablo işi hoşuma gitti. Eh serde istatistikçilik te var. Neyi sevdi, neyi sevmedi, neyi ne zaman yedi görmek işime yaradı ve bir yaş kontrolüne kadar devam ettim yazmaya. Bazı günler hiçbirşey yemediği oldu. Arka arkaya yaptığım tüm alternatifleri dökmek zorunda kaldım. Yemek saati geçti bu arada. Bu seferde o yüzden yemedi. İlk zamanlar kahvaltı karışımlarını güzelce yerken birden büyüdüğüne karar verdi ve karışımı reddetti. Sonrasında da kahvaltıları bir daha o kadar besleyici olamadı. Neyse ki hala emiyor da ordan biraz beslenebiliyor. Neredeyse hiç hazır gıda vermedim. Büsküvilerine kadar kendim yaptım. Bebek beslemek gerçekten sabır işiymiş anladım.  Yemekle birlikte fırlayan kaşıklar, kirlenen duvarlar, halılar; belli belirsiz “yemiceeeem” kelimeleri; tüm gününü mutfakta geçirdikten sonra dökülen mamalar; sevdiği için buzluğu pancarla doldurduktan sonra birden büyüdüğüne karar vererek püreyi reddetmeler vs.

Tablodaki yemekleri hazırlarken Bebeğimneyesin sitesinden çok yararlandım. Sonra bir yaşına geldiğinde yasaklar kalktı. Tuz, şeker, süt, bal, yumurta beyazı vs. Ama bizimkinde iştah gitti.  Bakmayın böyle mama sandalyesinden gülücükler saçtığına. Aylardır neredeyse hiç kilo almıyor. Son günlerde de sadece ekmek kemiriyor. Gerçi bugün annem tavuk yedirdi. Vejeteryan bir anne olarak sebze yese daha mutlu olurdum ama neyse 🙂 Hiç yoktan iyidir.

Sonra Blogcu Anne’de  “Çocuğum Yemek Yemiyor” adlı kitaptan bahsedildiğini okudum. Haftasonu kitabı aldım ve okumaya başladım. Bitirdiğimde ayrı bir yazıda bahsedeceğim. Ama okuyanlar heveslenmesin. Çocuğunuza nasıl yemek yedireceğinizi anlatmıyor. Yememesine nasıl katlanacağınız konusunda psikolojik destek sunuyor 🙂

About yagizlahayat

4 Ağustos 2009 dan beri hayatımın yeni bir amacı var. Bu blog afacan oğlum Yağız'a ilk doğumgünü hediyesidir.
Bu yazı Beslenme içinde yayınlandı ve , , olarak etiketlendi. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

22 Responses to Yemek Sorunsalı :-(

  1. Psikolog dedi ki:

    sizi tebrik ederim mükemmel bir blog olmuş.herkes çocukluğunu merak eder bunları bu şekilde yazmak belkide çocuğunuza verebileceğiniz en güzel hediyedir. Psikolojik konularda destek almak isterseniz web siteme beklerim ücretsiz olarak psikolojik destek sağlıyoruz

  2. Geri bildirim: Çocuğum Yemek Yemiyor | Oğlumu Büyütürken

  3. yasemin dedi ki:

    fatmacım merhaba,
    dün gece çok bakamadım şimdi biraz göz gezdirdim.çok uğraşmışın belli ki..çok vaktini almış gibi görünüyor.güzel olmuş eline sağlık.yağızın ilk doğum gününü yazsan fotğraflasan daha da güzel olabilir bence.inanamadım yağızın aylarca ne yediğini öğün öğün yazmışsın bravo valla:)

  4. gülin dedi ki:

    merhabalar listeyi inceledim harıka fıkır elınıze saglık.
    Merak ettiğim birşey var kestaneyi nasıl veriyordunuz?
    Gülin

  5. Geri bildirim: Yağız’ın Yemek Serüveni | Oğlumu Büyütürken

  6. Geri bildirim: Karnabahar Köftesi | Oğlumu Büyütürken

  7. İrma dedi ki:

    Ek gıdalar konusunda sıkıntı çektiğim için blogunuza rastladım, oldukça ilham verici ve faydalı.. Tebrik ederim..

    • yagizlahayat dedi ki:

      Teşekkür ederim. İşinize yaramasına sevindim

      • hena dedi ki:

        Merhabalar, 6 aylık bebeğim var.yeni rastladım bloğunuza ve çok mutlu oldum.yağız’ın yemek listesini indirdim faydalanmak için.Ancak yemeklerin nasıl yapılacağını bilmediğim için elim kolum bağlandı.Acaba nasıl yapıldıklarına dair eklemeler yapmanız mümkün mü?

      • yagizlahayat dedi ki:

        Merhaba

        O aylarda yaptığım yemekleri genelde suyla haşlayıp (bakliyat içeriyorsa düdüklü de) süzgeç ya da blenderdan geçiriyordum be sonra bir tatlı kaşığı kadar sızma zeytinyağı ekliyordum. Tuz yok tabi. Umarım işinize karar.

  8. Geri bildirim: Anne Sütü Üzerine… | Oğlumu Büyütürken

  9. Geri bildirim: Bay Bay Bezim ve Tuvalet Eğitimi | Oğlumu Büyütürken

  10. Geri bildirim: Yağız’ın Abur Cuburla İmtihanı … | Oğlumu Büyütürken

  11. Geri bildirim: Sonbahar Ağacı Tatlısı | Oğlumu Büyütürken

  12. Ebru Emir Bayar dedi ki:

    merhaba ben yeni bir anne olarak blogunuzu yeni keşfettim ve bayıldım tek kelimeyle.benim oğlumda 6.ayına girdi ek gıda olarak neyden başlamam gerektiğini araştırıyordum ki oğluşunuz için yapmış olduğunuz listeye bayıldım çok tebrik ediyorum sizi çok güzel bir blog olmuş ama merak ettiğim bişey var bisküvileri kendinimi yaptınız hazırmı trarifi varsa verebilirmisiniz.emeğinize saglık rabbim hayırlı ömürler versin ailenize

    • yagizlahayat dedi ki:

      Merhaba,
      Bloğumu beğenmenize ve işinize yaramasına çok sevindim. Oğluma bisküvi ya da herhangi bir hazır gıda yedirmedim bebekliğinde. Gerçi hala yedirmiyorum 🙂 Bisküviyi de kendim yapmıştım. İnternetten bulduğum bir tarifti ama fazla yapmadığımdan inanın aklımda kalmamış tarifi. Sonrasında gerek duymadım bisküviye. Ev yapımı da olsa o ayda unlu bir şeyler vermek gereksiz geldi. Kilosu da iyiydi zaten. Yeni geçiyorsunuz madem, hiç bir şey için acele etmeyin derim. Anne sütü alıyorsa bol bol emzirmeye devam edin. Mümkün olduğunca şekerli tatlardan uzak durum.-doğalda olsa- Bence en iyi seçim sebze püreleri. Bir de midesinin çok küçük olduğunu unutmayın. Kolaylıklar dilerim.

  13. pelin allicam dedi ki:

    özellikle işlenmiş ek gıdaların alımı konusunda hassas olan bir çok annenin baş ucu kitabı gibi bir şey olmuş bu yazı 🙂 yemek listenizi kendi sitemizde paylaşabilir miyiz? teşekkürler.

Bir Cevap Yazın

