Oyun Kartları

Yağız 3-4 aylık olduğunda ona kendi elimle birşeyler yapmak istedim.  Aklıma yıllar önce, çocuk gelişiminde okuyan bir arkadaşım için çizdiğim resimler geldi. Bende hayvan ve meyve kartları yapmaya karar verdim. Uzun zamandır resim yapmadığım için özlemişim.

Çok uğraştım ama ortaya oğlumun çok hoşuna giden kartlar çıktı. Üstlerini naylonla kapladığım için pek hoş olmadılar ama başka da bir çözüm bulamadım bozulmamaları için. Resimlerin bazılarını ilkokula giden yiğenimin dergilerinden, bir kısmını ise internetten bakarak çizdim. Kuru boyayla boyadım. İkili olarak birbirlerine yapıştırdım. Böylece iki yüzlü kartlarımız oldu. Ona bu kartlarla hikayeler anlattık. Hayvanları konuşturduk. En çok zürafa ve pengueni sevdi. Kartların içinden onları seçip aldı eline. Bu yüzden doğumgünü pastasını da zürafalı yaptım.  Sonra birgün farkettik ki tüm kartları öğrenmiş. Neyi istesek veriyor. Bazılarının da seslerini çıkarıyor. Özellikle de aslanın :-)

Meyveler pek ilgisini çekmedi. Belki de bizim onlarla ilgili hikaye anlatmayışımızdandır.

Sonra bir gün bir alışveriş sitesinde TETHYS kartlarını gördük. Meğer birisi bizden çok önce bunları düşünmüşte harika kartlar oluşturmuş. Dayanamadık ordan da harf kartları aldık. Resimler gerçekten çok güzel ve kartlarda çok kaliteli. Oğlum özellikle kutusuna yerleştirmeyi çok seviyor. Kutuya yerleştirirken isimlerini söylediğimiz için onları da ezberlemiş. Bu çocuklar gerçekten harika. Beyinleri adeta bir sünger gibi herşeyi çekiyor. Yeter ki onlara geliştirmeleri için malzeme verilsin. Anneler olarak çok çalışmamız lazım çooook.

About yagizlahayat

4 Ağustos 2009 dan beri hayatımın yeni bir amacı var. Bu blog afacan oğlum Yağız'a ilk doğumgünü hediyesidir.
Bu yazı oyun içinde yayınlandı ve , , , olarak etiketlendi. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

Oyun Kartları için 32 cevap

  1. yesil_anne dedi ki:

    Çizimlerinize bayıldım

    • yagizlahayat dedi ki:

      Teşekkür ederim. Beğenmenize sevindim.

      • gülsinem dedi ki:

        ya bnde oyun kartı yaprtım ama hoca begenmedi bu cumaya kadar yapıp götürücem bn yaptıklarımında sizinki gibi çok güzeldi bn denizde yaşayan hayvanlarla ilgili yapıorum ama eleştiri,sınıflama,sıralama,ilişki kurma, farklı olanı bulmada olucak nasıl yapıcam allah rızası için yardım edin

  2. canan dedi ki:

    çizimlerin harika gerçekten süper…

  3. Geri bildirim: 20 Aylık Yağız Nelerle Oynar? | Oğlumu Büyütürken

  4. EBRU dedi ki:

    Aslında işe başlamanız daha doğrusu bunu zevkli bir iş çerçevesine sokabilmeniz çok hoş birşey bende çocuk gelişimi okuyan bir öğrenciyim ve direk aklıma su aoru geldi neden benim aklıma gelmedi yaa oldu , :) Dilerim bende yuva açtığımda bun tarz oyuncakları kendim yapabilirim :D

    • yagizlahayat dedi ki:

      Yok ben hala işe başlamadım. Bunlar amatörce çizdiğim şeyler. Keşke böyle zevkli bir işim olabilse …

      • ebru dedi ki:

        neden peki başlamıyorsunuz?bencede çok zewkli bir iş .hatta bu siteden bile bu işe başlayabilirsiniz bence.

      • yagizlahayat dedi ki:

        Beni motive ediyorsunuz çok teşekkür ederim. Ama aylardır oğlumun odasına birkaç küçük pano yapmak istiyorum, ona bile vakit bulamıyorum. Birkaç ay sonra da işe başlayacağım ki hiç vakit bulamam :-(

  5. Geri bildirim: Bir Kitapkurdu Nasıl Yetişir? :-) | Oğlumu Büyütürken

  6. muge dedi ki:

    fatoş anne şahane bu çizimler

  7. Geri bildirim: 2 Yaşında Yağız Nelerle Oynar? | Oğlumu Büyütürken

  8. ulku dedi ki:

    Kartlarınız harika olmuş… Ellerinize sağlık…

  9. Geri bildirim: 2,5 Yaşında Yağız Nelerle Oynar? | Oğlumu Büyütürken

  10. gülsinem dedi ki:

    ya bnde oyun kartı yaprtım ama hoca begenmedi bu cumaya kadar yapıp götürücem bn yaptıklarımında sizinki gibi çok güzeldi bn denizde yaşayan hayvanlarla ilgili yapıorum ama eleştiri,sınıflama,sıralama,ilişki kurma, farklı olanı bulmada olucak nasıl yapıcam allah rızası için yardım edin

    • yagizlahayat dedi ki:

      Bu konuda bir eğitimim yok. Ben sadece resim çizdim :-) Ama deniz hayvanları olunca bölgelerine göre çizilebilir diye düşündüm ya da küçük balık büyük balık gibi. Bu konuda meraklı minik dergilerinin kartları çok iyi. Oğul öncesi öğretmenliği bölümünde okuyorsanız bu dergiyi takip etmenizi şiddetle öneririm.

  11. Geri bildirim: 3 Yaşında Yağız Nelerle Oynar? | Oğlumu Büyütürken

  12. Geri bildirim: İngilizce Kartlar | Oğlumu Büyütürken

  13. sena dedi ki:

    merhaba, tek kelimeyle bayıldımmm :) size danışmak istediğim bir şey var, size nasıl ulaşabilirim? E-posta adresimi görebiliyorsanız bana geri dönebilirseniz sevinirim. Selamlar…

  14. Geri bildirim: Bir Girişimci Anne… | Oğlumu Büyütürken

  15. Geri bildirim: 3,5 Yaşında Yağız Nelerle Oynar? | Oğlumu Büyütürken

  16. Bende peçeteden eşleştirme kartları yaptım. Çizebilecek kadar el becerim yok malesef :(

    http://ozgeileogreniyorum.blogspot.com/search/label/Pe%C3%A7ete%20ile%20E%C5%9Fle%C5%9Ftirme%20Kartlar%C4%B1%20Yapt%C4%B1k%20%3A%29

    Asetat ile kaplayınca daha pürüzsüz oluyor, saklamak amaçlı düşünürseniz öneririm :)

  17. Geri bildirim: 4 Yaşında Yağız Nelerle Oynar? | Oğlumu Büyütürken

  18. Geri bildirim: 4,5 Yaşında Yağız Nelerle Oynar? | Oğlumu Büyütürken

  19. Geri bildirim: Rumeli Hisarı Maketi :-) | Oğlumu Büyütürken

  20. Geri bildirim: 5 Yaşında Yağız Nelerle Oynar? | Oğlumu Büyütürken

Bir Cevap Yazın

